رسانه ها باید به ضرورت استفاده از کالای دانش‌بنیان ایرانی بپردازند ​مدیرعامل خبرگزاری ایلنا گفت: مهم‌ترین رسالتی که رسانه‌ها بر دوش خود دارند، این است که مردم را به این درک برسانند که استفاده از کالای دانش‌بنیان ایرانی به نفع توسعه و رشد کشور است.

​به گزارش ستاد خبری جشنواره «ایران‌ساخت» مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، به نقش اثرگذار رسانه‌ها در ترغیب فرهنگ و اصلاح ساختار تولید و اصلاح نگرش مردمی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رسالتی که رسانه‌ها بر دوش خود دارند، این است که مردم را به این درک برسانند که استفاده از کالای دانش‌بنیان ایرانی به نفع توسعه و رشد کشور است.
وی افزود: این که مصرف کالاهای خارجی یقیناً ضمن تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری فرزندان این کشور، بی‌رونقی بازار و خروج سرمایه‌های کشور به نفع بازارهای دیگر کشورها و نقص در اقتصاد تولید را در پی خواهد داشت از ضرورت‌هایی است که رسانه‌ها باید به آن‌ها بپردازند.
این مدیر رسانه، بر پرداخت جدی موضوع حمایت از کالای ایرانی توسط رسانه‌ها تاکید کرد و افزود:  اگر رسانه‌ها در قالب نشست‌های تخصصی با صاحبان صنعت، مدیران فرهنگی، مدیران رسانه‌های تخصصی ضمن کنار اطلاع‌رسانی و بیان تبعات و پیامدهای حرکت در این مسیر به راهکارهایی برسند که بومی باشد و این فرهنگ سازی شود نقش خود در حمایت از تولید دانش‌بنیان ایرانی را به درستی ایفا کرده‌اند.
مدیرعامل خبرگزاری ایلنا، به نقش تولیدکنندگان نیز اشاره کرد و گفت: صنایع کشور که  در عرصه‌های گوناگون فعال هستند، باید در مهم‌ترین اولویت خود به سلیقه و خواست مردمی در تولید توجه جدی داشته باشند و ارتقای کیفیت را در تولیداتشان منطبق با آن‌چه خواست مشتری و بازار است، محقق کنند.
حیدری ادامه داد: طبیعی است که اگر این اتفاق در کنار فرهنگ‌سازی بیفتد با برنامه‌ریزی های راهبردی لازم برای ترویج و تبلیغ فرهنگ استفاده از کالای ایرانی حتما شاهد خواهیم بود که تحولی جدی در حوزه یادشده اتفاق خواهد افتاد.
وی جشنواره‌ ایران‌ساخت را فرصتی برای گام نهادن در مسیر شناخت و تبیین آسیب‌های بی اعتنایی به توانمندی‌های تولید داخلی دانست و گفت: جشنواره ایران‌ساخت جریانی فرهنگی است که می‌تواند آغازکننده تجربه‌ای نو در مسیر توجه به اهمیت شناخت و حمایت از تولید داخلی باشد.
وی افزود: اگرچه این جشنواره نوپاست و ممکن است در آغاز راه خود با اشکالات و خلأهایی مواجه باشد، اما با درس گرفتن از کاستی‌ها و کسب تجربه از نخستین دوره برگزاری این جشنواره، تجربیاتی به دست می‌آید که حتما می‌تواند در آینده راه‌گشا و کمک کننده باشد. اگر اهداف این جشنواره به درستی تبیین و به جامعه هنر معرفی شود قطعاً هنرمندانی که دغدغه‌مند هستند و برای پیشرفت این کشور اهمیت قائلند، با مشارکت اثرگذار خود زمینه به نتیجه رسیدن اهداف جشنواره را فراهم خواهند کرد.
نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» به دبیرکلی پرویز کرمی، دی ماه سال جاری به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، در تهران برگزار شد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.
پایان پیام/24

تاریخ خبر:
منبع خبر: